Voor het boeken
Zijn jullie aangesloten bij een garantiefonds?
Ja zeker, wij zijn aangesloten bij het ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Dit betekent dat je met een gerust hart op vakantie kunt gaan, vanaf het moment van boeken totdat je weer thuis bent.
Wordt mijn bagage vervoerd tijdens mijn trektocht?
Of je bagage wordt vervoerd tijdens je trektocht verschilt per reis. Onder het kopje "Praktische informatie" en subkopje "Bagage" vind je precies hoe het bij jouw gekozen route geregeld is. In de prijstabel onder "Bepaal jouw wensen" bij "Bagagevervoer" kun je je keuze maken. Soms is bagagevervoer al inbegrepen in de reissom en kun je het niet apart selecteren.
Hoe kan ik betalen als ik een reis wil boeken?
Tijdens het boeken hoef je nog niets te betalen. Zodra je reis definitief is en je de factuur hebt ontvangen, sturen we je een betaallink waarmee je veilig en eenvoudig kunt afrekenen. Maak je het bedrag liever zelf over? Dan kan dat natuurlijk via een gewone bankoverschrijving. Betalen met een creditcard is op dit moment helaas nog niet mogelijk.
Reisvoorstel op maat
Al onze reizen en arrangementen staan uitgebreid beschreven op onze website, maar voor persoonlijke toelichting of een reisvoorstel op maat kun je uiteraard ook met ons bellen.
Boekingsprocedure
Indien je via de website boekt dan ontvang je een e-mail met daarin een overzicht van wat je hebt geboekt. Wij nemen dan contact met je op om de reis door te spreken.
Indien alles akkoord komt sturen we een factuur, die tevens de boekingsbevestiging is.
Als de reis niet beschikbaar is kunnen wij met jou eventuele andere mogelijkheden bespreken. Maar je bent dan uiteraard ook vrij om van de boeking af te zien.
Bij welke reizen mag mijn hond mee?
Op onze website vind je een overzicht van alle wandelreizen waar je hond welkom is.
Het meenemen van een hond tijdens een trektocht is soms wat ingewikkelder. Bij dit type reis moeten alle accommodaties langs de route een hond toestaan en het komt regelmatig voor dat er één hotel is waar dit niet mogelijk is. In dat geval kan de reis helaas niet met hond worden geboekt.
Houd er ook rekening mee dat sommige accommodaties lokale kosten rekenen voor een hond. Als dat zo is, staat dit vermeld onder "Dingen die je moet weten", bij het kopje "Hond".
Bereikbaarheid en vervoer
Kunnen jullie ook mijn vluchten boeken?
Ja, dat doen we graag voor je. We kunnen de vluchten voor jouw wandelreis meteen meenemen in de boeking, zodat alles in één keer geregeld is en jij nergens meer over na hoeft te denken.
Kunnen jullie ook mijn treinreis boeken?
Nee, treinreizen boeken wij niet. Uiteraard houden we bij het plannen van je wandelreis graag rekening met je aankomsttijden.
Hoe reis ik met openbaar vervoer naar het startpunt?
Bij iedere reis vind je onder "Dingen die je moet weten" een subkopje "Bereikbaarheid". Daar lees je precies hoe je de startplaats kunt bereiken. Voor het plannen van je route vanaf huis, de luchthaven of het treinstation zijn Rome2Rio en Omio handige platforms.
Je stelt zelf je reisplanning met het openbaar vervoer samen, omdat wij niet altijd alle details van het lokale vervoer kennen. Maar je staat er niet alleen voor: als je ergens tegenaan loopt of wilt dat we even meekijken, helpen we je graag verder.
Hoe kom ik na de trektocht weer van het eindpunt naar het beginpunt?
Bij een aantal reizen is het vervoer terug naar het beginpunt inbegrepen. Als dit het geval is, staat dit duidelijk vermeld bij de reis onder het kopje "Inbegrepen" onder de prijstabel.
Als het vervoer naar het beginpunt niet is inbegrepen, dan kunnen wij tegen een meerprijs een taxi reserveren via onze lokale partner. U kunt dit ook zelf ter plaatse regelen of het openbaar vervoer gebruiken, ook voor de terugreis naar het beginpunt zijn Rome2Rio en Omio goede hulpmiddelen.
Reis- en annuleringsverzekering
Kan ik een reisverzekering afsluiten?
Je kunt een reisverzekering afsluiten zolang de factuur nog niet is verstuurd. Daarna is het helaas niet meer mogelijk.
Bij het vaststellen van de duur van een arrangement worden de eerste en de laatste dag meegerekend. Dus 2 overnachtingen betekent 3 dagen, 7 overnachtingen betekent 8 dagen. Dit is belangrijk in verband met het afsluiten van de reisverzekering.
Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?
Je kunt een annuleringsverzekering afsluiten zolang de factuur nog niet is verstuurd. Daarna is toevoegen helaas niet meer mogelijk. Een annuleringsverzekering moet sowieso binnen een week na de factuurdatum afgesloten zijn.
Betaling, wijzigen & annuleren
Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?
Na ontvangst van de factuur betaal je de aanbetaling. Het resterende bedrag betaal je uiterlijk zes weken voor vertrek.
Vertrek je binnen zes weken? Dan moet de volledige reissom direct worden betaald.
Kan ik mijn vakantie wijzigen?
Dat kan in veel gevallen, maar houd er rekening mee dat hier soms flinke kosten aan verbonden zijn. Daardoor is aanpassen -bijvoorbeeld naar een andere datum- soms bijna net zo duur als annuleren.
Ik wil annuleren, wat moet ik doen?
Stuur ons een e-mail met je naam en boekingsnummer als je wilt annuleren. Meld je dit buiten kantoortijden, dan pakken we het de eerstvolgende werkdag op en laten we je weten wat de vervolgstappen zijn.
Vertrek je heel snel, bijvoorbeeld de volgende dag en het is weekend? Dan mag je ons ook bellen en de voicemail inspreken, we nemen dan contact met je op.
Hulp op bestemming
Is er een noodnummer of contactpersoon ter plaatse?
Ja. Bij je reisbescheiden ontvang je het telefoonnummer van onze lokale contactpersoon. Deze kun je bellen als er iets onverwachts gebeurt.
Daarnaast zijn wij tijdens kantooruren bereikbaar. In noodgevallen kun je buiten kantooruren onze voicemail inspreken; we bellen dan zo snel mogelijk terug.