Voor het boeken
Zijn jullie aangesloten bij een garantiefonds?
Ja zeker, wij zijn aangesloten bij het ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Dit betekent dat je met een gerust hart op vakantie kan gaan, vanaf het moment van boeken totdat je weer thuis bent.
Wordt mijn bagage vervoerd tijdens mijn trektocht?
Of je bagage wordt vervoerd tijdens je trektocht verschilt per reis. Onder het kopje "Praktische informatie" en subkopje "Bagage" vind je precies hoe het bij jouw gekozen route geregeld is. In de prijstabel onder "Bepaal jouw wensen" bij "Bagagevervoer" kun je je keuze maken. Soms is bagagevervoer al inbegrepen in de reissom en kun je het niet apart selecteren.
Hoe kan ik betalen als ik een reis wil boeken?
Tijdens het boeken hoef je nog niets te betalen. Zodra je reis definitief is en je de factuur hebt ontvangen, sturen we je een betaallink waarmee je veilig en eenvoudig kunt afrekenen. Maak je het bedrag liever zelf over? Dan kan dat natuurlijk via een gewone bankoverschrijving. Betalen met een creditcard is op dit moment helaas nog niet mogelijk.
Vluchten en treinreizen
Kunnen jullie ook mijn vluchten boeken?
Ja, dat doen we graag voor je. We kunnen de vluchten voor jouw wandelreis meteen meenemen in de boeking, zodat alles in één keer geregeld is en jij nergens meer over na hoeft te denken.
Kunnen jullie ook mijn treinreis boeken?
Nee, treinreizen boeken wij niet. Uiteraard houden we bij het plannen van je wandelreis graag rekening met je aankomsttijden.
Reis- en annuleringsverzekering
Kan ik een reisverzekering afsluiten?
Je kunt een reisverzekering afsluiten zolang de factuur nog niet is verstuurd. Daarna is toevoegen helaas niet meer mogelijk.
Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?
Je kunt een annuleringsverzekering afsluiten zolang de factuur nog niet is verstuurd. Daarna is toevoegen helaas niet meer mogelijk. Een annuleringsverzekering moet vaak sowieso binnen een week na de factuurdatum afgesloten zijn, dit geldt meestal niet voor een reisverzekering.
Betaling, wijzigen & annuleren
Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?
Na ontvangst van de factuur betaal je de aanbetaling. Het resterende bedrag betaal je uiterlijk zes weken voor vertrek.
Vertrek je binnen zes weken? Dan moet de volledige reissom direct worden betaald.
Kan ik mijn vakantie wijzigen?
Dat kan in veel gevallen, maar houd er rekening mee dat hier soms flinke kosten aan verbonden zijn. Daardoor is aanpassen -bijvoorbeeld naar een andere datum- soms bijna net zo duur als annuleren.
Ik wil annuleren, wat moet ik doen?
Stuur ons een e-mail met je naam en boekingsnummer als je wilt annuleren. Meld je dit buiten kantoortijden, dan pakken we het de eerstvolgende werkdag op en laten we je weten wat de vervolgstappen zijn.
Vertrek je heel snel, bijvoorbeeld de volgende dag en het is weekend? Dan mag je ons ook bellen en de voicemail inspreken, we nemen dan contact met je op.
Hulp op bestemming
Is er een noodnummer of contactpersoon ter plaatse?
Ja. Bij je reisbescheiden ontvang je het telefoonnummer van onze lokale contactpersoon. Deze kun je bellen als er iets onverwachts gebeurt.
Daarnaast zijn wij tijdens kantooruren bereikbaar. In noodgevallen kun je buiten kantooruren onze voicemail inspreken; we bellen dan zo snel mogelijk terug.